Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Ethnicity in Survey Research Methods: The Changing Consumer Demographics and Implications

verfasst von : William K. Darley, Jerome D. Williams

Erschienen in: Proceedings of the 1998 Multicultural Marketing Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This paper examines common methodological problems encountered in consumer research of ethnic minority populations. Problems with respect to category construction and population focus, establishing conceptual, functional and measure equivalence, dealing with sampling issues, as well as establishing data collection equivalence are discussed. Specifically, conceptually and methodologically based suggestions together with suggestions for sampling and data analysis are delineated for dealing with some of the concerns in consumer research with ethnic minorities. Ethnocentric and reporting considerations are also addressed. These suggestions are offered in the spirit of encouraging further consumer research in minority populations.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Ethnicity in Survey Research Methods: The Changing Consumer Demographics and Implications
verfasst von
William K. Darley
Jerome D. Williams
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17383-2_57