Skip to main content
main-content

Zeitschrift

European Actuarial Journal

European Actuarial Journal OnlineFirst articles

02.09.2011 | Original Research Paper

Solvency requirement for long term guarantee: risk measure versus probability of ruin

Solvency requirements are based on the idea that risk can be accepted if enough capital is present. The determination of this minimum level of capital depends on the way to consider and measure the underlying risk. Apart from the kind of risk …

Aktuelle Ausgaben

Über diese Zeitschrift

The European Actuarial Journal (EAJ) publishes research articles and survey articles as well as papers engaging the mutual transfer between research and practical applications.

Coverage includes such topics in classical actuarial mathematics as life and non-life insurance, pension funds and reinsurance, along with more recent areas of interest such as risk management, asset-and-liability management, solvency, catastrophe modeling, systematic changes in risk parameters, longevity, and more.

The successor to six national actuarial journals, EAJ focuses on theory and methods for applications in insurance and finance.

Weitere Informationen

Premium Partner

micromNeuer InhaltNeuer InhaltNeuer InhaltPluta LogoNeuer Inhalt

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Digital Banking braucht Strategie und Kundenorientierung

Das englischsprachige Whitepaper „Successful Digital Banking: Aligning business strategy with technology“ untersucht, wie der Digitalisierungseifer in der Bankenbranche und eine fehlende Strategie das Kundenerlebnis beeinträchtigen – und was die zentralen Erfolgsfaktoren beim Digital Banking sind. Die Studie macht deutlich, mit welchem Eifer die Bankenbranche die Digitalisierung vorantreibt. Allerdings fühlen sich einige Kunden dabei von der Vielfalt neuer Funktionalitäten einfach überfordert. Letztlich sind digitale Strategien immer dann erfolgreich, wenn sie ein positives Kundenerlebnis über alle Touchpoints hinweg im Blick haben.
Jetzt gratis downloaden!