Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

20.05.2019 | Ausgabe 3/2019

Journal of Computers in Education 3/2019

Examining Chinese beginning online instructors’ competencies in teaching online based on the Activity theory

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 3/2019
Autoren:
Yang Wang, Yixi Wang, David Stein, Qingtang Liu, Wenli Chen
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study constructed an instrument based on the Activity theory to investigate the beginning online instructors’ online teaching competencies from the perspective of the online teaching process and applied it to beginning instructors to examine the validity. Eighty-nine beginning online instructors from China participated in this study. Confirmatory factor analysis, descriptive statistics analysis, and regression are used in this study. The results indicated that the Activity theory fit the practice well and the instrument is reliable. Chinese beginning online instructors’ online teaching competencies need to be improved, especially in preparing themselves to teach online and conducting meaningful appraisals of student learning. While beginning instructors’ gender and age had no significant influence on their online teaching competencies, instructors’ educational level, online teaching and learning experience had significant effects on their online teaching competencies. Most instructors perceived that designing and organizing online teaching, as well as evaluating students’ performance are the biggest challenges to move traditional courses online. Additionally, implications of this study and recommendations for future research are provided.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2019

Journal of Computers in Education 3/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner