Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

16.09.2016 | Long Paper | Ausgabe 4/2017

Universal Access in the Information Society 4/2017

Examining EFL instructors’ and students’ perceptions and acceptance toward M-learning in higher education

Zeitschrift:
Universal Access in the Information Society > Ausgabe 4/2017
Autor:
Kate Tzu-Ching Chen

Abstract

Due to the rapid development of mobile technologies, the perceptions and acceptance relating to mobile learning have been changing over the last few decades. The concepts surrounding these two factors seem to be undetermined and incomprehensible for many EFL teachers and learners. The purpose of this study was to investigate the perceived perceptions and perceived acceptance on mobile learning (M-learning) held by university EFL instructors and students. Two sets of questionnaires were developed, piloted and refined, and then were administered to 52 instructors and 319 students from various universities throughout Taiwan. Statistical analysis of the data included descriptive data, t test, and a one-way ANOVA. The results indicated that both the instructors and students had high levels of perception and acceptance toward M-learning for EFL. A positive relationship between perception and acceptance was perceived with the level of perception positively associated with the acceptance of M-learning. Analysis of the results indicated significant differences in terms of participants’ background characteristics. Most notably, the younger the instructor, the higher the level of perception and acceptance of M-learning. Finally, several pedagogical implications were made toward M-learning and it is the responsibility of the EFL educators to integrate M-learning into their classrooms and made M-learning available for their students.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2017

Universal Access in the Information Society 4/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise