Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Examining the Influence of Participating in a Cyber Defense Track on Students’ Cybersecurity Knowledge, Awareness, and Career Choices

verfasst von : Michelle Peters, T. Andrew Yang, Wei Wei, Kewei Sha, Sadegh Davari

Erschienen in: Advances in Software Engineering, Education, and e-Learning

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Facing the ever-increasing cyberattacks from hackers, some of whom are sponsored by nations/states, the USA is in desperate need of improving cybersecurity education to develop strengthened defense against current and future cyber threats. In particular, colleges/universities throughout the nation are being called upon to modernize computing programs in order to produce well-rounded professionals that are aware of and capable of mitigating cyber threats. The purpose of this mixed methods case study was to examine the influence of participating in the Cyber Defense Track (CDT) on students’ cybersecurity knowledge, awareness, and career choices. A purposeful sample of undergraduate students enrolled in the CDT was administered pre-/post-surveys and assessments and participated in focus groups. Results indicated an increased level of (a) cybersecurity knowledge, (b) awareness of cybersecurity-related practices, and (c) interest in a cybersecurity-related career field.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat W. Du, SEED: Hands-on lab exercises for computer security education. IEEE Secur. Priv. 9(5), 70–73 (2011)CrossRef W. Du, SEED: Hands-on lab exercises for computer security education. IEEE Secur. Priv. 9(5), 70–73 (2011)CrossRef
6.
Zurück zum Zitat W. Wei T.A. Yang, S. Davari, K. Sha, J. Jacob. Toward CAE-CDE 4Y designation through curriculum modernization of a traditional computer science undergraduate program. Proc. of the ISCAP (Information Systems and Computing Academic Professionals). Oct 2018 W. Wei T.A. Yang, S. Davari, K. Sha, J. Jacob. Toward CAE-CDE 4Y designation through curriculum modernization of a traditional computer science undergraduate program. Proc. of the ISCAP (Information Systems and Computing Academic Professionals). Oct 2018
Metadaten
Titel
Examining the Influence of Participating in a Cyber Defense Track on Students’ Cybersecurity Knowledge, Awareness, and Career Choices
verfasst von
Michelle Peters
T. Andrew Yang
Wei Wei
Kewei Sha
Sadegh Davari
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-70873-3_3

Neuer Inhalt