Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Original Empirical Research | Ausgabe 5/2012

Journal of the Academy of Marketing Science 5/2012

Exciting red and competent blue: the importance of color in marketing

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 5/2012
Autoren:
Lauren I. Labrecque, George R. Milne

Abstract

From beverages to consumer electronics, marketers are using color in innovative ways. Despite this, little academic research has investigated the role that color plays in marketing. This paper examines how color affects consumer perceptions through a series of four studies. The authors provide a framework and empirical evidence that draws on research in aesthetics, color psychology, and associative learning to map hues onto brand personality dimensions (Study 1), as well as examine the roles of saturation and value for amplifying brand personality traits (Study 2). The authors also demonstrate how marketers can strategically use color to alter brand personality and purchase intent (Study 3), and how color influences the likability and familiarity of a brand (Study 4). The results underscore the importance of recognizing the impact of color in forming consumer brand perceptions.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2012

Journal of the Academy of Marketing Science 5/2012 Zur Ausgabe