Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Explaining NFL Fans’ Purchase Intentions for Revered and Reviled Teams: A Dual-Process Perspective

verfasst von : Jeremy J. Sierra, Harry A. Taute, Robert S. Heiser

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In the sport consumption context, cognitive factors such as personal beliefs and feelings for a particular team have been shown to influence fan behavior. Further, fans often engage in team-related discussion and behaviors rooted in cognitive and emotive perceptions; yet, research examining such factors jointly as determinants of sport consumption is limited. Using undergraduate business student samples from the southwest U.S., this research develops, tests, and shows support for two dual-process models for revered (Studyl) and reviled (Study 2) NFL teams.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Explaining NFL Fans’ Purchase Intentions for Revered and Reviled Teams: A Dual-Process Perspective
verfasst von
Jeremy J. Sierra
Harry A. Taute
Robert S. Heiser
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_123