Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

06.12.2016 | Ausgabe 5/2017

Education and Information Technologies 5/2017

Exploring instructors’ technology readiness, attitudes and behavioral intentions towards e-learning technologies in Egypt and United Arab Emirates

Zeitschrift:
Education and Information Technologies > Ausgabe 5/2017
Autoren:
Shahira El Alfy, Jorge Marx Gómez, Danail Ivanov

Abstract

This paper explores the association between technology readiness, (a meta-construct consisting of optimism, innovativeness, discomfort, and insecurity), attitude, and behavioral intention towards e-learning technologies adoption within an education institution context. The empirical study data is collected at two private universities located in Egypt and UAE. The research explores the role of instructors’ technology readiness level, in shaping their attitudes, preference to human interaction and ultimately behavioral intentions towards adopting e-learning technologies. Analysis of the data (Mann-Whitney U non-parametric test) shows no significant differences between instructors at the two universities in terms of technology readiness, attitudes, behavioral intentions, and preference to human interaction. The exploratory results provide evidence for the relationship between instructors’ technology, attitude, and behavioral intentions to adopt e-learning technologies. The study finds that preference to human interaction is equally important in Egypt and UAE with a strong potential to affect instructor’s behavioral intentions for adopting e-learning technologies. The research results provide initial insights to education managers on the nature and mechanisms of the relationship among the research variables, which would improve the ability of educational institutions to introduce and adopt e-learning technologies. An additional contribution is the validity and reliability tests for Technology Readiness (TR) scale, which shows its viability as a meaningful measurement instrument for use in an educational setting.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​​​​​​​​

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2017

Education and Information Technologies 5/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise