Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

05.02.2019 | Ausgabe 3/2019

Journal of Computers in Education 3/2019

Exploring students’ learning and gaming performance as well as attention through a drill-based gaming experience for environmental education

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 3/2019
Autoren:
Yi-Chun Lin, Ya-Hui Hsieh, Huei-Tse Hou, Shu-Ming Wang
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study aims to empirically and qualitatively explore elementary-school students’ learning and gaming performance as well as attention in response to resource classification tasks in a drill-based educational game and to further explore patterns in their gaming performance and attention. A mixed-methods design was employed, and performance analysis, video analysis, quantitative content analysis, and cluster analysis were used to analyze the data. Results showed that these students achieved statistically significant learning gains on resource classification through the gaming experience and exhibited different qualities in their gaming achievement. In addition, the attention aspects in Keller’s ARCS model can be further classified into sub-categories and can enrich the qualitative features of the attention aspects from the drill-based educational game perspective. The group of students who performed most poorly and divided their attention across diverse gaming components should receive more guidance and assistance in developing strategies for staying focused. This study also proposes suggestions for future researchers, instructors, and game designers interested in game-based learning.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2019

Journal of Computers in Education 3/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner