Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

14.11.2019 | Original Paper | Ausgabe 4/2021

Journal of Business Ethics 4/2021

Exploring the Curvature of the Relationship Between HRM–CSR and Corporate Financial Performance

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 4/2021
Autoren:
Olivier Meier, Philippe Naccache, Guillaume Schier
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This article contributes to the general literature on the relationship between corporate social performance and corporate financial performance, as well as to the emerging HRM–CSR literature, by exploring the curvature of the relationship between HRM–CSP and CFP. We advance conceptual arguments in favor of an inverted U-shaped relationship. Our results demonstrate a significant quadratic relationship between HRM–CSP and CFP. We provide evidence that this relationship is not linear or S-shaped but rather inverted U-shaped.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2021

Journal of Business Ethics 4/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise