Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

04.10.2019 | Methodologies and Application | Ausgabe 10/2020

Soft Computing 10/2020

Firms’ pricing strategies under different decision sequences in dual-format online retailing

Zeitschrift:
Soft Computing > Ausgabe 10/2020
Autoren:
Jinjin Liu, Hua Ke
Wichtige Hinweise
Communicated by V. Loia.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

E-commerce platforms are increasingly adopting a dual-format retailing mode, not only acting as a reseller, but also providing manufacturers a platform (i.e., marketplace) to access consumers. Based on platforms’ offers, manufacturers can choose to operate either dual-format or single-format retailing. To figure out this problem, we first investigate channel selecting strategy for a manufacturer based on consumer value and further consider the impacts of power structure and pricing timing on firms’ optimal pricing policies under dual-format retailing. Our findings suggest the manufacturer prefers to operate marketplace channel when utility discount factor is sufficiently high, while operate dual-format retailing channels when utility discount factor is moderate. An interesting observation is that more market power does not always create higher profit. Under some certain conditions, the e-commerce platform could obtain maximum profit when his rival is the leader, so does the manufacturer. In addition, we also explore leader’s optimal pricing timing under different power structures. If the manufacturer is the leader, she should either let platform pricing early or set her own retail price early, depending on estimated utility discount and given platform fee. Being the leader, the e-commerce platform shouldn’t set his retail price early in any case, which is consistent with “last mover” advantage.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 10/2020

Soft Computing 10/2020 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise