Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

06.02.2021 | Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021

Flipping an EFL classroom with the LINE application: students’ performance and perceptions

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 2/2021
Autoren:
Mei-Mei Chang, Shu-Wen Lan
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study investigated how a flipped English as a Foreign Language (EFL) classroom incorporating the mobile app LINE impacted college students’ English performance and their perceptions of this app. The study was conducted in a one-semester Freshman English Speaking course for non-English majors. An experimental research method was employed, utilizing student data from an English Speaking pretest and posttest, a questionnaire, and group interviews. Based on a comparative analysis of the participants’ English-speaking performance between the pre- and posttests, the intervention was found to be beneficial. The findings also revealed that the English-speaking performance of students who were more involved in out-of-class LINE-based activities improved more than the performance of those who were less involved. The quantitative and qualitative data both highlight that the observed improvements in the students’ English-speaking performance can be explained by the sociable and ubiquitous nature of the LINE app. Pedagogical recommendations to fuse LINE-integrated flipped-classroom instruction into their EFL curricula more effectively are also provided.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner