Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2008 | Conceptual/Theoretical Paper | Ausgabe 1/2008

Journal of the Academy of Marketing Science 1/2008

Fundamentals of service science

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 1/2008
Autoren:
Paul P. Maglio, Jim Spohrer

Abstract

Service systems are value-co-creation configurations of people, technology, value propositionsconnecting internal and external service systems, and shared information (e.g., language, laws, measures, and methods). Service science is the study of service systems, aiming to create a basis for systematicservice innovation. Service science combines organization and human understanding with business andtechnological understanding to categorize and explain the many types of service systems that exist as wellas how service systems interact and evolve to co-create value. The goal is to apply scientific understandingto advance our ability to design, improve, and scale service systems. To make progress, we think servicedominantlogic provides just the right perspective, vocabulary, and assumptions on which to build a theory ofservice systems, their configurations, and their modes of interaction. Simply put, service-dominant logicmay be the philosophical foundation of service science, and the service system may be its basic theoreticalconstruct.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2008

Journal of the Academy of Marketing Science 1/2008 Zur Ausgabe

Conceptual/Theoretical Paper

Why “service”?