Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Game Development Tools for Simulating Robots and Creating Interactive Learning Experiences

verfasst von : Samuel N. Cubero, John Billingsley

Erschienen in: Machine Vision and Mechatronics in Practice

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

There are several different ways to create and control virtual 3D (three-dimensional) models of robots, however, most of these methods can only be implemented or understood by experts with years of extensive experience in 3D graphics programming, 3D mathematics and a plethora of advanced skills in the areas of solid modelling and 3D animation. This paper presents a brief history and summary of the state-of-the-art in 3D game development tools and technologies which can be used to develop realistic looking graphics for developing user interfaces and robot control programming tools. It also presents a simple and easy-to-learn kinematic modelling and 3D simulation process using a 4 degree of freedom (4-dof) articulated robot leg for an amphibious walking and swimming robot that is currently being designed by the authors. This 4-dof robot leg will be used as an example or case study to demonstrate an effective method for motion control, animation and simulation. Also described are popular software tools and essential skills needed to create a simple 3D simulation program. The source code of the 3D simulation software for the 4-dof robot leg is listed and described to help readers apply such methods to other robot designs, devices and complex machinery.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Game Development Tools for Simulating Robots and Creating Interactive Learning Experiences
verfasst von
Samuel N. Cubero
John Billingsley
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-45514-2_11

Neuer Inhalt