Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Game for Heuristic Evaluation (G4H): A Serious Game for Collaborative Evaluation of Systems

verfasst von : Paulyne Matthews Jucá, Ingrid Teixeira Monteiro, José Cezar de Souza Filho

Erschienen in: Human-Computer Interaction. User Interface Design, Development and Multimodality

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Many initiatives have promoted Collaborative Heuristic Evaluation in order to avoid discrepancies between evaluator’s ratings. This paper presents a gamification called G4H (Game for Heuristic Evaluation), a card game proposed to increase the engagement of different evaluators in an evaluation process based on Heuristic Evaluation. This paper presents all the rules, cards, game loop and the results of a preliminary study made to validate the game. The G4H can be used as complementary material in HCI courses. The preliminary study demonstrated an increase in satisfaction in participating of system evaluation using the G4H.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
The system was Mercado Livre (“free market”): http://​www.​mercadolivre.​com.​br/​.
 
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Nielsen, J., Molich, R.: Heuristic evaluation of user interfaces. In: Chew, J.C., Whiteside, J. (eds.) Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 1990), pp. 249–256. ACM, New York (1990). doi:http://dx.doi.org/10.1145/97243.97281 Nielsen, J., Molich, R.: Heuristic evaluation of user interfaces. In: Chew, J.C., Whiteside, J. (eds.) Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 1990), pp. 249–256. ACM, New York (1990). doi:http://​dx.​doi.​org/​10.​1145/​97243.​97281
2.
Zurück zum Zitat Petrie, H., Buykx, L.: Collaborative heuristic evaluation: improving the effectiveness of heuristic. In: Proceedings of the UPA Conference, Muniche (UPA 2010) (2010) Petrie, H., Buykx, L.: Collaborative heuristic evaluation: improving the effectiveness of heuristic. In: Proceedings of the UPA Conference, Muniche (UPA 2010) (2010)
3.
Zurück zum Zitat Herr, S., Baumgartner, N., Gross, T.: Evaluating severity rating scales for heuristic evaluation. In: Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA 2016), pp. 3069–3075. ACM, New York (2016). doi:http://dx.doi.org/10.1145/2851581.2892454 Herr, S., Baumgartner, N., Gross, T.: Evaluating severity rating scales for heuristic evaluation. In: Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA 2016), pp. 3069–3075. ACM, New York (2016). doi:http://​dx.​doi.​org/​10.​1145/​2851581.​2892454
4.
Zurück zum Zitat Lucero, A., Holopainen, J., Ollila, E., Suomela, R., Karapanos, E.: The playful experiences (PLEX) framework as a guide for expert evaluation. In: Proceedings of the 6th International Conference on Designing Pleasurable Products and Interfaces (DPPI 2013), pp. 221–230. ACM, New York (2013). doi:http://dx.doi.org/10.1145/2513506.2513530 Lucero, A., Holopainen, J., Ollila, E., Suomela, R., Karapanos, E.: The playful experiences (PLEX) framework as a guide for expert evaluation. In: Proceedings of the 6th International Conference on Designing Pleasurable Products and Interfaces (DPPI 2013), pp. 221–230. ACM, New York (2013). doi:http://​dx.​doi.​org/​10.​1145/​2513506.​2513530
6.
Zurück zum Zitat Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., Nacke, L.: From game design elements to gamefulness: defining “gamification”. In: Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (MindTrek 2011), pp. 9–15. ACM, New York (2011). doi:http://dx.doi.org/10.1145/2181037.2181040aa Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., Nacke, L.: From game design elements to gamefulness: defining “gamification”. In: Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (MindTrek 2011), pp. 9–15. ACM, New York (2011). doi:http://​dx.​doi.​org/​10.​1145/​2181037.​2181040aa
8.
Zurück zum Zitat Werbach, K., Hunter, D.: For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Wharton Digital Press, Philadelphia (2012) Werbach, K., Hunter, D.: For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Wharton Digital Press, Philadelphia (2012)
Metadaten
Titel
Game for Heuristic Evaluation (G4H): A Serious Game for Collaborative Evaluation of Systems
verfasst von
Paulyne Matthews Jucá
Ingrid Teixeira Monteiro
José Cezar de Souza Filho
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-58071-5_26

Neuer Inhalt