Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

10.01.2020 | Ausgabe 2/2020

Journal of Computers in Education 2/2020

Gamified flipped EFL classroom for primary education: student and teacher perceptions

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 2/2020
Autor:
Di Zou
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Flipped classroom, as an innovative and effective approach, has been widely applied in language teaching and learning, but little is known about primary students’ and teachers’ perceptions of gamified flipped classroom. This research conducted a 1-year project on gamified flipped English as a foreign language classroom among 277 primary students and 8 teachers. Data concerning students’ and teachers’ perceptions were collected by means of in-class observations, interviews, meeting minutes, researchers’ observation logs, and teachers’ and students’ self-reflections and were analyzed according to the grounded theory and thematic analysis. The results showed that both students and teachers agreed on such advantages of gamified flipped classroom: increased learning motivation and engagement, developed learning skills and confidence, and improved learning performance and outcomes. However, teachers considered pre-class self-learning as an essential part of flipped classroom and played an important role in helping students remember and understand the basic knowledge so that more time was available in class for gamified and interactive activities that aimed to assist students’ applying, analyzing, and evaluating of the knowledge, yet not all students indicated favorable attitude toward it. Such differences were probably related to the students’ understandings of the flipped classroom, English proficiency levels, self-regulated learning skills, and ages.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2020

Journal of Computers in Education 2/2020 Zur Ausgabe

Premium Partner