2019 | OriginalPaper | Buchkapitel
Genderdarstellungen in Schweizer Publikumszeitschriften. Zu Einsatz und Akzeptanz von Stereotypen jenseits von Sprach- und Kulturgrenzen
verfasst von : Sascha Demarmels, Monika Simon
Erschienen in: Stereotype in Marketing und Werbung
Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden
Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.
Wählen Sie Textabschnitte aus um mit Künstlicher Intelligenz passenden Patente zu finden. powered by
Markieren Sie Textabschnitte, um KI-gestützt weitere passende Inhalte zu finden. powered by
Different cultures construct diverse realities, a fact that manifests itself, for example, in advertising. Translating texts therefore should not be reduced to translating mere words but to translating meaning in a way that is acceptable to the targeted culture. By comparing texts and images from the marketing communication of two big companies (weekly newspapers) qualitatively, we revealed differences in culture and cultural acceptance in the German- and Frenchspeaking parts of Switzerland. One such example can be found in stereotyping gender roles.