Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

28.08.2014 | Ausgabe 4/2015

Journal of Business Ethics 4/2015

Giving Voice to the Silenced: Using Critical Discourse Analysis to Inform Crisis Communication Theory

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 4/2015
Autoren:
Carolyn Dunn, Michelle Eble

Abstract

Research exists on how a corporation communicates during a crisis, the impact on its reputation, and how well it weathers that crisis. However, crisis communication research tends to view a company’s communication efforts from the standpoint of success or failure; looking at the communication critically to determine if the company’s power influences or silences potentially alternative voices and viewpoints is not currently part of the discussion. This article argues that critical discourse analysis techniques be added to the framework of crisis communication theory in an effort to ensure that the corporation’s message or position of power does not unfairly marginalize or altogether silence alternative discourses.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2015

Journal of Business Ethics 4/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise