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Über dieses Buch

Die inhaltlichen Schwerpunkte des Tagungsbands zur ATZlive-Veranstaltung Heavy-Duty-, On- und Off-Highway-Motoren 2016 liegen unter anderem auf neuen Motoren und Komponenten für Nutzfahrzeuge, Off-Highway sowie Marine und Stationäranlagen, der Schadstoffreduzierung, der Einspritzung sowie Lösungen zur Motor- und Systemoptimierung. Die Berichte der Konferenz zeigen aktuelle und künftige Entwicklungen bei schweren Diesel- und Gasmotoren für verschiedene Anwendungen auf. Die Konferenz ist eine unverzichtbare Plattform für den internationalen Erfahrungsaustausch der Großmotoren-Experten. Die Steigerung der Effizienz bei gleichzeitiger Reduzierung der Schadstoffe und des Kraftstoffes sind weiterhin wichtige Zielsetzungen bei der Entwicklung neuer Motoren. Hierfür benötigt man einerseits neue, innovative Konzepte und Lösungen, andererseits muss aber auch das Zusammenspiel bestehender einzelner Systeme und Komponenten genau analysiert werden.

Inhaltsverzeichnis

Frontmatter

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

The new MAN D26 marine engine for yachts and workboats

Stefan Löser, Bernd Huneke, Johannes Kleesattel, Martin Zundel

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Development of a new generation of GE’s Jenbacher type 6 gas engines

Jürgen Lang, Peter Schäffert, Robert Böwing, Sandro Rivellini, Fabrizio Nota, Johann Klausner

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Lean-burn direct injection natural gas engine control for transient applications

Panagiotis Katranitsas, Andrew Auld, Adam Gurr, Anthony Truscott

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Prediction of burn rate, knocking and cycle-to-cycle variations of methane / hydrogen mixtures in stoichiometric and lean engine operation conditions

S. Hann, L. Urban, Michael Grill, M. Bargende

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Analysis of the influence of different common rail injector concepts on injection and mixture formation in a high-pressure / high-temperature spray chamber and a single cylinder research engine

Martin Drescher, Fabian Pinkert, Bert Buchholz

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Enabling Stage III B engines (< 56 kW) for Stage V by SMF®-AR

Dominik Lamotte, Klaus Schrewe, Thomas Gornik

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

PM reduction over vanadium SCR

Alexander Feiling, Christian Beidl

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Analysis of field-aged and artificially aged SCR catalysts for model development

Robert Bank, Uwe Etzien, Bert Buchholz, Georg Töpfer, Adrian Troeger, Horst Harndorf

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Applying CAE technology to the medium-speed four-stroke engine development methodology at Niigata

Toshiyuki Saito, Satoru Goto

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

New MAHLE steel piston and pin coating system for reduced TCO of CV engines

Marco Maurizi, Daniel Hrdina

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

New ABB turbocharger series for large high-speed diesel engines

Michael Gisiger, Tobias Gwehenberger

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Aspects of the development and application of ported fuel injection valves in large engines

Peter Christiner, Markus Schmitzberger, Claudia Gasselsdorfer, Christoph Kammerer, Michael Köhler

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Potential for CO2 reduction on a heavy-duty diesel engine for on-road applications: experimental investigations

Jonathan Borg, Wolfgang Gstrein, Harald Fessler, Philippe Zimmermann

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Optimization of oil mist separation within the complete crankcase ventilation system

Stefan Ruppel, Daniel Schatz, Michael Wöhler, Alfred Elsäßer

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

A catalytic evaporation process for in-cylinder soot and NOx reduction in internal combustion engines

Robert Szolak, Ivica Kraljevic, Florian Rümmele, Alexander Susdorf, Eric Alexander Morales Wiemer, Achim Schaadt, Jan Boekelmann

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Investigation of a ‘SCR-free’ system to meet the Stage IV and beyond emissions limits

Paolo Gatti, Simon Fagg, Richard Cornwell, Federico Millo, Giulio Boccardo, Daniele Porcu, Stefano Manelli, Christian Capiluppi, Andrea Marinoni

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Developing a 55+ BTE Commercial Heavy-Duty Opposed-Piston Engine Without a Waste Heat Recovery System

Neerav Abani, Michael Chiang, Isaac Thomas, Nishit Nagar, Rodrigo Zermeno, Gerhard Regner

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Tagungsbericht

Andreas Fuchs
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