Zum Inhalt

How Does Modifying a Scratch Game Support Teacher Learning?

  • 31.10.2025

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

There is a compelling need to strengthen professional learning (PL) regarding systems thinking, since it crosses all disciplinary boundaries and is a crosscutting concept in the Next Generation Science Standards. Yet research has shown that effectively deploying systems thinking in the classroom is challenging both for students and for teachers. The Exploring the Integration of Systems Thinking into Biology (ExIST) project engages teachers in PL that seeks to enhance teachers’ perception of the important role of systems in biology and understand how game design can support students’ systems thinking. Building on prior research, the PL is informed by the synergy between systems thinking in biology and systems thinking as inherent in game design. This paper presents a case study of how two middle school science teachers, engaged in systems thinking and a game design task, worked together to modify a Scratch game during a PL workshop. Their goal was to use the modified game during classroom enactment of a systems and game design unit. Our study focuses on what the teachers learned while they were remixing the game. Findings suggest that remixing the Scratch game helped the teachers clarify their instructional goals for their students. But it also helped the teachers themselves learn about systems dynamics, how Scratch works, and the utility of game design as a way to model real-world phenomena. We conclude with lessons learned about the design of PL based on game design.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Titel
How Does Modifying a Scratch Game Support Teacher Learning?
Verfasst von
Gillian Puttick
Debra Bernstein
Michael Cassidy
Publikationsdatum
31.10.2025
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Journal of Science Education and Technology
Print ISSN: 1059-0145
Elektronische ISSN: 1573-1839
DOI
https://doi.org/10.1007/s10956-025-10270-9
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen. 

    Bildnachweise
    MKVS GbR/© MKVS GbR, Nordson/© Nordson, ViscoTec/© ViscoTec, BCD Chemie GmbH, Merz+Benteli/© Merz+Benteli, Robatech/© Robatech, Hermann Otto GmbH/© Hermann Otto GmbH, Ruderer Klebetechnik GmbH, Xometry Europe GmbH/© Xometry Europe GmbH, Atlas Copco/© Atlas Copco, Sika/© Sika, Medmix/© Medmix, Kisling AG/© Kisling AG, Dosmatix GmbH/© Dosmatix GmbH, Innotech GmbH/© Innotech GmbH, Hilger u. Kern GmbH, VDI Logo/© VDI Wissensforum GmbH, Dr. Fritz Faulhaber GmbH & Co. KG/© Dr. Fritz Faulhaber GmbH & Co. KG, ECHTERHAGE HOLDING GMBH&CO.KG - VSE, mta robotics AG/© mta robotics AG, Bühnen