Skip to main content

2009 | OriginalPaper | Buchkapitel

How Retailer Power Influence Its Opportunism Governance Mechanisms in Marketing Channel?– An Empirical Investigation in China

verfasst von : Yu Tian, Xuefang Liao

Erschienen in: Cutting-Edge Research Topics on Multiple Criteria Decision Making

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This study aims to investigate the relationship among power, norms, contract and opportunism, analysis the effect of retailer power on the choice of norms and contracts, examine the influence of retailer power on opportunism, and discuss the moderating effect of communication between retailer’s power and governance mechanism, and also the moderating effect of monitoring between governance mechanism and opportunism. We got the following conclusions: (1) The retailer power affects supplier’s choice of governance mechanisms. (2) The use of different types of governance mechanisms from supplier has a significant negative impact on retailer’s opportunism behavior. (3) Communication significantly decreases the frequency of supplier’s use of contract, but does not show a significant effect on decreasing the frequency of the use of norms; monitoring does not show a significant moderating effect between governance mechanism and opportunism behavior.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
How Retailer Power Influence Its Opportunism Governance Mechanisms in Marketing Channel?– An Empirical Investigation in China
verfasst von
Yu Tian
Xuefang Liao
Copyright-Jahr
2009
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-02298-2_100