Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

09.04.2015 | Ausgabe 3/2016

Quality & Quantity 3/2016

How to measure institutional diversity in higher education using revenue data

Zeitschrift:
Quality & Quantity > Ausgabe 3/2016
Autoren:
Silvia Salini, Matteo Turri

Abstract

This article suggests the use of statistical analysis, based on revenue data, to measure institutional diversity. The financial statements of universities in Italy and in England are thoroughly examined in order to emphasize the levels of diversity within these two different university systems; to understand the causes of the variations; and to verify, from a longitudinal perspective, the behaviour of the universities in terms of differentiation. The aim of this paper is mainly methodological; that is, to demonstrate the potential of revenue data analysis for investigating institutional diversity. For exploratory purposes, this paper will also introduce additional considerations to the ongoing debate on institutional diversity.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2016

Quality & Quantity 3/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise