Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

How to More Effectively Market to Women

verfasst von : Jenny Darroch

Erschienen in: Why Marketing to Women Doesn’t Work

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In Part III, I apply the lessons of Parts I and II to female customers. Recall that in Part I, demographic, behavioral and psychographic variables were described to outline differences between men and women. I also provided a small number of examples to show how customers can be placed into one of a small number of market segments, based upon their individual differences; however, I also noted that consumers have multiple identities and, as a result, move between profiles based upon particular contexts and needs.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
How to More Effectively Market to Women
verfasst von
Jenny Darroch
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137358172_10