Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

How “True” Are Stereotypes? The Role of Stereotypes in Advertising

verfasst von : Grace Curry, Ulysses Brown III, Jun Wu, Anshu Saxena Arora

Erschienen in: Advertising Confluence: Transitioning Marketing Communications into Social Movements

Verlag: Palgrave Macmillan US

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Advertising aims to adapt to the ever-changing consumer perceptions of all races, sexes, ethnicities, and attitudes of consumers worldwide. Yet to date there are still advertisements that portray persons of color either in a stereotypical manner or as background to European Americans. This research study explores and investigates the role of advertising in targeting African-American consumers through stereotypes and further examines the following questions. Do the stereotypes project the true feelings of African-American population? Should advertisers be held responsible for the continued perpetuation of the stereotypes?

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
How “True” Are Stereotypes? The Role of Stereotypes in Advertising
verfasst von
Grace Curry
Ulysses Brown III
Jun Wu
Anshu Saxena Arora
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Palgrave Macmillan US
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137492265_7