Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Human-Computer Interaction Design in Animation Industry

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Motion capture is an important technology in the development of the animation industry combined with human-computer interaction technology. Many problems existing in the field of VR games and somatosensory games in human-computer interaction are derived from the limitations of technological development. At the heart of the somatosensory game is the user experience. Improving the existing technology enables the user have a better experience, while also taking into account the designer’s structured modifications. Based on the overall environment of the animation industry, combined with the principle of human-computer interaction technology and user experience supremacy, this paper proposes a scheme to improve the existing motion capture technology, expounds the advantages and disadvantages of this design, the specific design method and its Meaning and specific benefits.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Liuyuhao: Indoor scene reconstruction technology based on depth information. Yanshan University, Qinhuangdao (2016) Liuyuhao: Indoor scene reconstruction technology based on depth information. Yanshan University, Qinhuangdao (2016)
7.
Zurück zum Zitat Wangdan: Analysis of the status quo and development strategy of Chinese animation industry. Reform Strateg. 01, 101–104 (2014) Wangdan: Analysis of the status quo and development strategy of Chinese animation industry. Reform Strateg. 01, 101–104 (2014)
8.
Zurück zum Zitat Jiangyajie: Human body gesture recognition and robot control based on Kinect. Shenzhen University, Shenzhen (2017) Jiangyajie: Human body gesture recognition and robot control based on Kinect. Shenzhen University, Shenzhen (2017)
9.
Zurück zum Zitat Zhanqinchuan: Analysis of the application and development status of virtual reality technology. Ind. Technol. Forum 7, 75–76 (2014) Zhanqinchuan: Analysis of the application and development status of virtual reality technology. Ind. Technol. Forum 7, 75–76 (2014)
Metadaten
Titel
Human-Computer Interaction Design in Animation Industry
verfasst von
Xueying Niu
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-23570-3_7

Neuer Inhalt