The increasing fusion of the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction (Leimeister et al.
2014), induced by
technology convergence, such as smart phones, tablet PCs and the social web (Brenner et al.
2014). For instance, customers walk down a shopping mall, utilizing their smart phone cameras to browse through available offers for products they just saw in the nearby shops. In this well-known hybrid customer interaction scenario customers are simultaneously present both in the physical world of the shopping mall and in the digital world of the mobile internet (Heinemann
2013). Technological progress and changed customer behavior, particularly the simultaneous use of multiple media, thus result in “channel hopping” (Heinemann
2013, p. 18). …
WI – WIRTSCHAFTSINFORMATIK – ist das Kommunikations-, Präsentations- und Diskussionsforum für alle Wirtschaftsinformatiker im deutschsprachigen Raum. Über 30 Herausgeber garantieren das hohe redaktionelle Niveau und den praktischen Nutzen für den Leser.
BISE (Business & Information Systems Engineering) is an international scholarly and double-blind peer-reviewed journal that publishes scientific research on the effective and efficient design and utilization of information systems by individuals, groups, enterprises, and society for the improvement of social welfare.
Texte auf dem Stand der wissenschaftlichen Forschung, für Praktiker verständlich aufbereitet. Diese Idee ist die Basis von „Wirtschaftsinformatik & Management“ kurz WuM. So soll der Wissenstransfer von Universität zu Unternehmen gefördert werden.