Skip to main content

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Hybridization and Phlegmatization of the pHCCI Diesel Engine

verfasst von : Jan Klingenstein, Andreas Schneider, Hans-Jürgen Berner, Michael Bargende

Erschienen in: 22. Internationales Stuttgarter Symposium

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Zusammenfassung

The rules for emissions for road vehicles are becoming increasingly strict, which steadily raises the requirements for the operation of vehicles with purely conventional diesel engines. PHCCI diesel combustion can defuse the Soot/\(\text {NO}_x\) gap, but optimal operation is only guaranteed at a low indicated mean pressure and low gradients in torque demand. To extend the power range in which pHCCI operation is possible, the use of additional mild hybridization is advisable. The additional degree of freedom created by the use of an electric motor makes it possible both to shift the load point of the combustion engine into the partially homogeneous range and to reduce the torque gradient. In addition, there is the advantage of being able to recuperate kinetic energy from the vehicle. In the presented approach, the implementation of hybridization and phlegmatization, both simulative and experimental, is shown and the advantages of emission and consumption reduction are described in more detail. A vehicle simulation programmed in Simulink uses the selected operating strategy to calculate the torque and speed demand on the internal combustion engine, taking into account the use of electrical energy and the limits of the e-machine. The generated torque/speed curves enable the operation of an engine test bench with parallel emission and consumption measurements. The results of various WLTC measurements show the advantage and the associated savings potential for consumption and emissions.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Waldhelm, A., Beidl, C., Spurk, P., Noack, H.-D., Brück, R., Konieczny R., Brugger, M.: Aktives Temperaturmanagement in SCR-Systemen – Anwendungsmöglichkeiten und Betriebsstrategien des elektrisch beheizbaren Katalysators EmiCat. TU Darmstadt, Institut für Verbrennungskraftmaschinen; Umicore AG & Co KG; Emitec, Gesellschaft für Emissionstechnologie mbH (2010) Waldhelm, A., Beidl, C., Spurk, P., Noack, H.-D., Brück, R., Konieczny R., Brugger, M.: Aktives Temperaturmanagement in SCR-Systemen – Anwendungsmöglichkeiten und Betriebsstrategien des elektrisch beheizbaren Katalysators EmiCat. TU Darmstadt, Institut für Verbrennungskraftmaschinen; Umicore AG & Co KG; Emitec, Gesellschaft für Emissionstechnologie mbH (2010)
2.
Zurück zum Zitat Skarke, P., Auerbach, Bargende, C., Berner, H.-J.: Multivariable air path and fuel path control for a Diesel engine with homogeneous combustion. Internationales Stuttgarter Symposium. Stuttgart (2017) Skarke, P., Auerbach, Bargende, C., Berner, H.-J.: Multivariable air path and fuel path control for a Diesel engine with homogeneous combustion. Internationales Stuttgarter Symposium. Stuttgart (2017)
3.
Zurück zum Zitat Peid, D., Leamy, M. J.: Dynamic Programming-Informed Equivalent Cost Minimization Control Strategies for Hybrid-Electric Vehicles, Journal of Dynamic Systems Measurement and Control-Transactions of the Asme Bd. 135. (2013) Peid, D., Leamy, M. J.: Dynamic Programming-Informed Equivalent Cost Minimization Control Strategies for Hybrid-Electric Vehicles, Journal of Dynamic Systems Measurement and Control-Transactions of the Asme Bd. 135. (2013)
Metadaten
Titel
Hybridization and Phlegmatization of the pHCCI Diesel Engine
verfasst von
Jan Klingenstein
Andreas Schneider
Hans-Jürgen Berner
Michael Bargende
Copyright-Jahr
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-37009-1_7

    Premium Partner