Skip to main content
Erschienen in: Journal of Science Teacher Education 3/2015

01.04.2015 | Editorial

I Don’t Care What You Think, I Want to Hear What Science Says!

verfasst von: Norman G. Lederman, Judith S. Lederman

Erschienen in: Journal of Science Teacher Education | Ausgabe 3/2015

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

It is amazing how serendipitous experiences, that are truly enlightening, enter our lives. Last month we were invited to speak to the Ministry of Education in N’Djamena, the capital city of the Republic of Chad. Neither of us had ever been there, nor did either of us directly know anyone from the country. We were asked to speak about the NGSS (NGSS Lead States, 2013) and provide a workshop to illustrate what a NGSS based classroom would look like. It seemed harmless enough, and it was an opportunity to escape some of the Chicago winter. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Faurot, M. (1958). The truth about physics. New Haven, CT: Yale University Press. Faurot, M. (1958). The truth about physics. New Haven, CT: Yale University Press.
Zurück zum Zitat Han Tosunoglu, C. (1976). Heliocentrism: An appraisal. Paper presented at the annual meeting of the American Association for the Advancement of Science, Boston, MA. Han Tosunoglu, C. (1976). Heliocentrism: An appraisal. Paper presented at the annual meeting of the American Association for the Advancement of Science, Boston, MA.
Zurück zum Zitat Maseraille, G. (2015). Republic of Chad: Past, present, future. Journal of Northern Africa, 57(3), 267–292. Maseraille, G. (2015). Republic of Chad: Past, present, future. Journal of Northern Africa, 57(3), 267–292.
Zurück zum Zitat Ministry of Education. (1968). Nuclear generation science standards. N’Djamena, The Republic of Chad: Author. Ministry of Education. (1968). Nuclear generation science standards. N’Djamena, The Republic of Chad: Author.
Zurück zum Zitat NGSS Lead States. (2013). Next generation science standards: For states, by states. Washington, DC: The National Academies Press. NGSS Lead States. (2013). Next generation science standards: For states, by states. Washington, DC: The National Academies Press.
Zurück zum Zitat Santibanez, D. (1972). The Copernican paradigm. New York: Columbia University Press. Santibanez, D. (1972). The Copernican paradigm. New York: Columbia University Press.
Metadaten
Titel
I Don’t Care What You Think, I Want to Hear What Science Says!
verfasst von
Norman G. Lederman
Judith S. Lederman
Publikationsdatum
01.04.2015
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Journal of Science Teacher Education / Ausgabe 3/2015
Print ISSN: 1046-560X
Elektronische ISSN: 1573-1847
DOI
https://doi.org/10.1007/s10972-015-9426-3

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2015

Journal of Science Teacher Education 3/2015 Zur Ausgabe