Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

10.02.2016 | Ausgabe 2/2016

Journal of Science Teacher Education 2/2016

I Want to be the Inquiry Guy! How Research Experiences for Teachers Change Beliefs, Attitudes, and Values About Teaching Science as Inquiry

Zeitschrift:
Journal of Science Teacher Education > Ausgabe 2/2016
Autoren:
Deborah G. Herrington, Senetta F. Bancroft, Molly M. Edwards, Caroline J. Schairer
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10972-016-9450-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This qualitative study examined how and why research experiences for teachers (RETs) influenced middle and high school science teachers’ beliefs, attitudes, and values about teaching science as inquiry. Changes teachers reported after participating in the RET ranged from modifying a few lessons (belief change) to a comprehensive revision of what and how they taught to better reflect inquiry (attitude change). Some teachers who described comprehensively changing their instruction also described implementing actions meant to change science education within their respective schools, not just their own classrooms (value change). We present how and why teachers went about changes in their practices in relation to the researcher-created teacher inquiry beliefs system spectrum (TIBSS). The TIBSS conceptualizes the range of changes observed in participating teachers. We also describe the features of the RET and external factors, such as personal experiences and school contexts, that teachers cited as influential to these changes.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Zusatzmaterial
Nur für berechtigte Nutzer zugänglich
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2016

Journal of Science Teacher Education 2/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise