Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

If You Comes* to Guangzhou: Pedagogical Implications of Typical Errors Committed by Students with Mainland Chinese Background as Revealed on an e-learning Platform

verfasst von : Sui Chi Kwan, Hoi Man Dorothy Chow, Sin Ying Sharon Wong

Erschienen in: Technology in Education. Transforming Educational Practices with Technology

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This article aims at revealing the inadequacy of an e-learning platform by examining a number of language errors found among a batch of freshmen (the participants) studying in a self-financing higher education institute in Hong Kong. The participants were selected since they share a common Mainland Chinese background. Meta-linguistic analysis of the errors compiled indicates that the students have both inter-language and intra-language errors, i.e. having difficulties in shaking off the interference from L1 as well as being unable to acquire a number of grammatical rules pertaining to forming syntactically legitimate sentences in L2. Given the dramatic increase of students with such background over the last few years within the tertiary realm, this article may help shed light on how future pedagogical preparations for more effective teaching can be enhanced with regards to such a platform. This article advocates that, it should better be equipped with the capability to issue automatic responses for students to engage themselves in self-studying.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
If You Comes* to Guangzhou: Pedagogical Implications of Typical Errors Committed by Students with Mainland Chinese Background as Revealed on an e-learning Platform
verfasst von
Sui Chi Kwan
Hoi Man Dorothy Chow
Sin Ying Sharon Wong
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-46158-7_17