Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 4/2015

Review of Industrial Organization 4/2015

Impact of External Knowledge Acquisition Strategies on Innovation: A Comparative Study Based on Dutch and Swiss Panel Data

Zeitschrift:
Review of Industrial Organization > Ausgabe 4/2015
Autoren:
Spyros Arvanitis, Boris Lokshin, Pierre Mohnen, Martin Woerter

Abstract

In this paper we empirically investigate the impact of two external knowledge acquisition strategies—‘buy’ and ‘cooperate’—on firm’s innovation performance. Taking a direct (productivity) approach, we test for complementarity effects in the simultaneous use of the two strategies, and in the intensity of their use. Our results—based on panels of Dutch and Swiss innovating firms—suggest that while both ‘buy’ and ‘cooperate’ have a positive effect on innovation, there is little statistical evidence that using them simultaneously leads to higher innovation performance. Results from the Dutch sample provide some indication that there are positive economies of scope in doing external and cooperative R&D simultaneously.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2015

Review of Industrial Organization 4/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise