Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Impact of Top Management–s Myopic Behavior on Organizational Market Orientation: A Conceptual Model

verfasst von : Yue Pan, Anupam Jaju

Erschienen in: New Meanings for Marketing in a New Millennium

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

A myopic perspective found in top management contradicts the long-term focus of a market orientation. In this study we attempt to develop a conceptual framework that lead to top management–s short-term behavior. The paper identifies links between the four important organizational theories, namely, agency problems, management compensation systems, investors– problems and management tenure, and implementation of market orientation. Several propositions are advanced for future research

1

.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Impact of Top Management–s Myopic Behavior on Organizational Market Orientation: A Conceptual Model
verfasst von
Yue Pan
Anupam Jaju
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11927-4_51