Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

23.10.2017 | Ausgabe 6/2018

Peer-to-Peer Networking and Applications 6/2018

Implementation of young children English education system by AR type based on P2P network service model

Zeitschrift:
Peer-to-Peer Networking and Applications > Ausgabe 6/2018
Autoren:
Hyoung-Jai Kim, Bong-Hyun Kim
Wichtige Hinweise
This article is part of the Topical Collection: Special Issue on Convergence P2P Cloud Computing
Guest Editor: Jung-Soo Han

Abstract

Recently, as the Internet service technology has been activated and popularized, digital contents industry is increasingly attracting attention as a promising industry. Digital content is a material or information that appears with the development of information and communication technology. It is represented by a sign character, voice, sound, image and video. This digital content industry has been applied to various disciplines. P2P service model is being used as a new business model in the field of digital contents industry. P2P service model is the most important factor in constructing a collaboration system between users. In other words, as more users collaborate, such as sharing content, contributing computing resources, etc., the network becomes rich in data. In addition, smooth traffic processing can be ensured through contribution of computing power. Conversely, as collaboration between users decreases, the resources of the P2P system become exhausted, which can lead to system collapse. Therefore, this paper developed a system for creative English education for young children. To this end, we designed and developed an English education system that can generate interest by applying augmented reality(AR) and implemented which is based on the P2P network service model. Finally, we provide virtual multimedia education contents using augmented reality and build a system environment applying P2P network service model method. Based on this, we implemented the functions such as learning process, progress check, result feedback between instructor and learner in real time.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2018

Peer-to-Peer Networking and Applications 6/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner