Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

7. Implementing a Skills-Based Curriculum with an Outcomes Management Framework

verfasst von : Thomas S. Lyons, John S. Lyons, Julie A. Samson

Erschienen in: Entrepreneurship Skill Building

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In this chapter, we discuss two major pathways forward: (1) the support of entrepreneurship development programs’ ability to provide a skill development curriculum and learning experiences and (2) encouraging the use of transformational management strategies to enhance the effectiveness of these programs. We describe the RISE and its features as an online platform available to all, and we encourage a collaborative approach to entrepreneurship development across programs using the TCOM conceptual framework. Our message is one of cooperation, with an emphasis on the kind of equitable treatment of entrepreneurs and students of entrepreneurship that our communimetric approach to skills measurement permits.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Cull, M. J., Rzepnicki, T. L., O’Day, K., & Epstein, R. A. (2013). Applying principles from safety science to improve child protection. Child Welfare, 92(2), 179–195. Cull, M. J., Rzepnicki, T. L., O’Day, K., & Epstein, R. A. (2013). Applying principles from safety science to improve child protection. Child Welfare, 92(2), 179–195.
Zurück zum Zitat Cull, M.J., & Lindsey, T. (2019). Safe system improvement tool: Reference guide. Praed Foundation. Cull, M.J., & Lindsey, T. (2019). Safe system improvement tool: Reference guide. Praed Foundation.
Zurück zum Zitat Ericsson, K. A. (1991). Toward a general theory of expertise (prospects and limits). Cambridge University Press. Ericsson, K. A. (1991). Toward a general theory of expertise (prospects and limits). Cambridge University Press.
Zurück zum Zitat Jimerson, S. R., & Renshaw, T. L. (2012, September). Retention and social promotion. Principal Leadership (pp. 12–16). Jimerson, S. R., & Renshaw, T. L. (2012, September). Retention and social promotion. Principal Leadership (pp. 12–16).
Zurück zum Zitat Lyons, J. S. (2009). Communimetrics: A communication theory of measurement in human service settings. Springer. Lyons, J. S. (2009). Communimetrics: A communication theory of measurement in human service settings. Springer.
Zurück zum Zitat Pine II, B.J., & Gilmore, J.H. (2011). The experience economy, updated edition. Harvard Business Review Press. Pine II, B.J., & Gilmore, J.H. (2011). The experience economy, updated edition. Harvard Business Review Press.
Metadaten
Titel
Implementing a Skills-Based Curriculum with an Outcomes Management Framework
verfasst von
Thomas S. Lyons
John S. Lyons
Julie A. Samson
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-77920-7_7