Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Original Empirical Research | Ausgabe 5/2012

Journal of the Academy of Marketing Science 5/2012

Implementing an intended brand personality: a dyadic perspective

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 5/2012
Autoren:
Lucia Malär, Bettina Nyffenegger, Harley Krohmer, Wayne D. Hoyer
Wichtige Hinweise
The authors thank the Swiss National Science Foundation for financially supporting this research project.

Abstract

The authors examine the transformation of an intended brand personality (i.e., the way brand management would like consumers to perceive the brand’s personality) into a realized brand personality (i.e., the consumer’s actual perception of the brand’s personality). Drawing on the results of a dyadic empirical cross-industry study of 137 brand managers and 3,048 consumers, the authors show that the singularity of the brand personality profile, the competitive differentiation of the brand, the credibility of brand communication, consumers’ depth of product involvement, and consumers’ prior brand attitude all affect the degree to which the realized brand personality resembles the intended brand personality.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2012

Journal of the Academy of Marketing Science 5/2012 Zur Ausgabe