Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.02.2013 | Ausgabe 4/2013

Journal of Business Ethics 4/2013

Implications of Caritas in Veritate for Marketing and Business Ethics

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 4/2013
Autoren:
Thomas A. Klein, Gene R. Laczniak
Wichtige Hinweise
Adapted from a presentation to the 17th Annual Vincentian Conference on Business Ethics, DePaul University, Chicago, IL, October 15, 2010. An earlier draft of this article was presented at the 16th Annual International Symposium on Business, Ethics, and Society, IESE, Barcelona, Spain, in May 2010 and an abridged version of that, “Caritas in Veritate: Updating Catholic Social Teachings for Macromarketing and Business Strategy,” was published as a short Communications Note in the Journal of Macromarketing, 30:3 (September 2010):293−296.

Abstract

In an effort to assess the latest thinking in the Roman Catholic Church on economic matters, we examine the newest encyclical by Pope Benedict XVI, Caritas in Veritate (Charity in Truth) for guidance concerning marketing and business strategy. Core ethical values, consistent with historical Catholic Social Teachings (CST), are retained. However, some important nuances are added to previous treatments, and, reflecting the mind of the current Pontiff, certain points of emphasis are shifted to account for recent global developments. Key areas of consistency and differences (as we perceive them) are spelled out along with some brief commentary on the evolution of the CST position on matters of importance to business decision makers. We close our analysis with a brief discussion of how the lessons of the encyclical can be applied to selected marketing problems embedded with ethical issues, including some criteria for evaluating marketing programs. Finally, we note some editorial commentary published in the wake of the letter’s release along with our own summation.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2013

Journal of Business Ethics 4/2013 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise