Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Incentivizing Consumer Sharing in Social Media: The Role of Audience Size: An Abstract

verfasst von : Yueming Zou, Yuping Liu-Thompkins

Erschienen in: Back to the Future: Using Marketing Basics to Provide Customer Value

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

A key issue in social media marketing is insufficient consumer participation and engagement. Most economic exchanges which are used to stimulate social sharing failed to consider the social dynamics of the social media environment. This research aims to answer the following research question: how can companies target different conditions with different incentives to maximize consumer sharing through social media? The experimental study was conducted. The findings of the study show that non-monetary incentives are more effective when sharing to a wide audience is requested, but incentive type does not make a difference when sharing is limited to specific individuals.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Incentivizing Consumer Sharing in Social Media: The Role of Audience Size: An Abstract
verfasst von
Yueming Zou
Yuping Liu-Thompkins
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-66023-3_229