Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

15.10.2020 | Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021

Incorporating feedback in online cognitive diagnostic assessment for enhancing grade five students’ achievement in ‘time’

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 2/2021
Autoren:
Huan Chin, Cheng Meng Chew, Hooi Lian Lim
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Time is a difficult topic for many elementary students. We evaluated the effect of the feedback incorporated in online Cognitive Diagnostic Assessment (CDA) on students’ achievement in this topic by conducting a sequential explanatory mixed method case study which involved 125 Grade Five students from the six classrooms in six Malaysian elementary schools. Simple feedback and detailed feedback were delivered to the participants in the control and experimental groups, respectively as intervention through the online CDA. The findings indicated that the detailed feedback was more effective than the simple feedback in enhancing the participants’ achievement in the topic of time. The findings of the follow-up interviews suggested that the comprehensiveness of the feedback, the usefulness of the feedback and the ability of feedback to engage students were the main factors which explained the effectiveness of the detailed feedback. This study sheds light on the advantages of incorporating detailed feedback in the online CDA. Thus, teachers may be encouraged to use it as a classroom assessment tool for providing instant detailed feedback in supporting students’ learning of the topic of Time.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner