Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

5. Industrial Market Segmentation

verfasst von : Claudio A. Saavedra

Erschienen in: The Marketing Challenge for Industrial Companies

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Industrial market segmentation has been understood by most academics and practitioners as a customer purchasing behaviour partitioning. Little effort has been done to discuss that purchasing behaviour should be considered a ‘sales segmentation’, not a strategic one.This chapter introduces the idea that in-use product application is a more potent and impactful approach to do industrial market segmentation. Thus, application segmentation should be understood and implemented in an on-going basis at the end-user level. The chapter establishes a direct relation between application-based segmentation and product functionality and attributes. Product adaptation and specialization follows. Moreover, application niche detection and tagging is presented as pivotal tasks to design the business unit strategy. Tools such as a product-application matrix and a novel industrial segmentation protocol are described.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
The Core Competence of the Corporation. C.K. Prahalad and Gary Hamel. HBR, May-June 1990.
 
2
N.A. This term was proposed by James A. Anderson and James Narus in their book, Business Marketing Management. Prentice Hall. 1999.
 
3
Marketing High Technology. An Insider’s view. William H. Davidow. The Free Press, 1986.
 
4
Hidden Champions of the twenty-first Century. Hermann Simon. Springer, 2009.
 
5
Creating Breakthrough at 3 M. Eric von Hippel, Stefan Thomke, Mary Sonnack. HBR, September-October 1999.
 
Metadaten
Titel
Industrial Market Segmentation
verfasst von
Claudio A. Saavedra
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-30610-0_5