Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Influence and Power in Group Interactions

verfasst von : Tomek Strzalkowski, Samira Shaikh, Ting Liu, George Aaron Broadwell, Jenny Stromer-Galley, Sarah Taylor, Veena Ravishankar, Umit Boz, Xiaoai Ren

Erschienen in: Social Computing, Behavioral-Cultural Modeling and Prediction

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this article, we present a novel approach towards the detection and modeling of complex social phenomena in multiparty interactions, including leadership, influence, pursuit of power and group cohesion. We have developed a two-tier approach that relies on observable and computable linguistic features of conversational text to make predictions about sociolinguistic behaviors such as Topic Control and Disagreement, that speakers deploy in order to achieve and maintain certain positions and roles in a group. These sociolinguistic behaviors are then used to infer higher-level social phenomena such as Influence and Pursuit of Power, which is the focus of this paper. We show robust performance results by comparing our automatically computed results to participants’ own perceptions and rankings. We use weights learned from correlations with training examples to optimize our models and to show performance significantly above baseline.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Influence and Power in Group Interactions
verfasst von
Tomek Strzalkowski
Samira Shaikh
Ting Liu
George Aaron Broadwell
Jenny Stromer-Galley
Sarah Taylor
Veena Ravishankar
Umit Boz
Xiaoai Ren
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-37210-0_3