Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Original Article | Ausgabe 3/2012

Information Systems and e-Business Management 3/2012

Information or attention? An empirical study of user contribution on Twitter

Zeitschrift:
Information Systems and e-Business Management > Ausgabe 3/2012
Autoren:
Huaxia Rui, Andrew Whinston

Abstract

Social broadcasting services, such as Twitter and YouTube, are revolutionizing the way we access information and publish our own content. What is the key innovation of such services? We argue that the key innovation of social broadcasting services is recognizing and connecting people’s need for information and attention. While the value of information is widely studied, the importance of attention is less well understood. We use a collection of nearly 3 million Twitter user profiles to study the cross-sectional characteristics of user behavior; we also monitor 521 active Twitter users over a period of 282 days to carry out time-series analyses and a panel data analysis of user behavior. The empirical results consistently suggest that people’s search for attention is an important motivation for them to contribute content on Twitter. This finding supports our conceptual view of social broadcasting services as innovative platforms connecting people’s need for information and attention. It also has important implications for practitioners in this booming field.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2012

Information Systems and e-Business Management 3/2012 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise