Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Institutions and Diversification of International Markets: A Study of Clothing Manufacturers from Tanzania and Kenya

verfasst von : Deusdedit Rwehumbiza, Md. Noor Un Nabi, Utz Dornberger

Erschienen in: Experiences of Emerging Economy Firms

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The influence of serving different geographical markets and the respective benefits of a diversification strategy are under-researched, particularly with regard to the internationalization of firms (Zeng, Xie, Tam and Wan, 2008; Cieślik, Kaciak and Welsh, 2012). Market diversification through exporting is a cheap way of internationalization that is more commonly used by smaller firms (Kwon and Kopa, 1993; Ang, 2007), such as those found in Africa. However, variation in national institutional environments enables and constrains different strategic choices such as geographic diversification (Peng and Delios, 2006). For example, the economic policy orientation of the state, including its international trade and investment policies, its impact on shaping the development of market institutions and its interaction with entrepreneurs influence the evolution of firms in emerging economies and their international operations (Yaprak and Karademir, 2010).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Institutions and Diversification of International Markets: A Study of Clothing Manufacturers from Tanzania and Kenya
verfasst von
Deusdedit Rwehumbiza
Md. Noor Un Nabi
Utz Dornberger
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137472281_10