Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Integrated Campaign Planning in a Programmatic World

verfasst von : Andy Stevens, Andreas Rau, Matthew McIntyre

Erschienen in: Programmatic Advertising

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Of the many buzzwords and trends that float around the industry, ‘Programmatic Advertising’ may be the most prevalent and one of the most disruptive developments to media buying in the last 10 years.
The first question you might be asking about Programmatic Advertising is ‘Why? What’s so great about it and wrong with the people-based insertion order processes?’ In truth, the approach to media planning still works in much the same way things used to be done. People are still (and will always) be key to planning a successful campaign. The value Programmatic Advertising brings to those planning is that it enables buyers to execute and deliver campaigns in ways that were just not possible before, right from the very start.
Automation and technology-driven algorithms support the planning set up and unlock efficiencies in execution that save time and enhance performance. The constant collection and updating of user data from campaigns and digital platforms, matched with real time optimization, allows planners to be agile and responsive in developing the plan throughout a campaign’s lifecycle. Last and most crucially, Programmatic Advertising enables planners to continually refocus on the target audiences and campaign objectives, instead of proxies for your audience and KPIs, driving personalization and relevancy.
The following sections will outline the programmatic planning process in detail, and uncover what needs to be considered when planning a campaign that includes Programmatic Advertising.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Integrated Campaign Planning in a Programmatic World
verfasst von
Andy Stevens
Andreas Rau
Matthew McIntyre
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-25023-6_16