Skip to main content

2005 | OriginalPaper | Buchkapitel

Intercultural Consumer Classifications in E-Commerce

verfasst von : Hans H. Bauer, Marcus M. Neumann, Frank Huber

Erschienen in: Classification — the Ubiquitous Challenge

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Global consumer typologies are an effective instrument for identifying regional consumer clusters and addressing different client needs in a focused fashion. The objective of this study is to examine whether the international online users are a homogeneous target group, or if it is possible to identify segments by means of selected criteria for constructing typologies. To answer the research question through an online survey in which interviewees participated from the cultural areas France, Germany and the US, theoretically secured constructs of the purchasing behaviour in the internet were obtained as well as different cluster analyses carried out. The results show that the internet users can be divided into three clusters - the risk aversive doubters, the open minded online shoppers and the reserved information seekers.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Intercultural Consumer Classifications in E-Commerce
verfasst von
Hans H. Bauer
Marcus M. Neumann
Frank Huber
Copyright-Jahr
2005
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/3-540-28084-7_66