Skip to main content
main-content

Zeitschrift

International Journal of Technology and Design Education

International Journal of Technology and Design Education OnlineFirst articles

11.09.2018 Open Access

Surveying preschool teachers’ use of digital tablets: general and technology education related findings

The availability of digital tablets in preschools has increased significantly in recent years. Literature suggests that these tools can enhance students’ literacy and collaborative skills. As society becomes increasingly digitized, preschool …

10.09.2018

Problematizing spatial literacy within the school curriculum

Contemporary research is considering new forms of literacy that extend beyond the skills required to process alphanumeric data. The skills involved in visualising, reasoning, and communicating about 2D and 3D spatial information are commonly …

04.09.2018

Effects of pre-college variables and first-year engineering students’ experiences on academic achievement and retention: a structural model

Path analysis was used to evaluate a structural theoretical model of the relations among different pre-university variables, social and academic experiences during the first year of university, and academic success, evaluated through first-year …

20.08.2018

A technology education teaching framework: factors that support and hinder intermediate technology education teachers

There is a lack of clarity concerning the capability and capacity of intermediate technology education teachers within the Newfoundland and Labrador, Canada context. This article presents the technology education teaching framework (TETF) which …

14.08.2018

Investigating the relationship between VEX robotics and student self-efficacy: an initial look

Millions of dollars and countless hours of effort have been invested by school leaders and other stakeholders worldwide seeking to increase students’ enthusiasm toward science, technology, engineering, and mathematics through educational robotics …

Aktuelle Ausgaben

Über diese Zeitschrift

The International Journal of Technology and Design Education encourages research and scholarly writing covering all aspects of technology and design education. The journal features critical, review, and comparative studies. In addition, readers will find contributions that draw upon other fields such as historical, philosophical, sociological, or psychological studies that address issues of concern to technology and design education.

The Editorial Board views the teaching of technology and design as an emergent rather than an established practice, with many open issues requiring research. Among these issues are the preparation of technology teachers, the assessment of technological competence, and the relationship of technology to other curriculum elements, notably science. There are also significant policy questions that need to be addressed relating to the practice and rationale of curriculum change.

Weitere Informationen

Premium Partner

Neuer InhaltdSpaceFEVValeo LogoTE Connectivity Corporation

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Zur B2B-Firmensuche

Whitepaper

- ANZEIGE -

INDUSTRIE 4.0

Der Hype um Industrie 4.0 hat sich gelegt – nun geht es an die Umsetzung. Das Whitepaper von Protolabs zeigt Unternehmen und Führungskräften, wie sie die 4. Industrielle Revolution erfolgreich meistern. Es liegt an den Herstellern, die besten Möglichkeiten und effizientesten Prozesse bereitzustellen, die Unternehmen für die Herstellung von Produkten nutzen können. Lesen Sie mehr zu: Verbesserten Strukturen von Herstellern und Fabriken | Konvergenz zwischen Soft- und Hardwareautomatisierung | Auswirkungen auf die Neuaufstellung von Unternehmen | verkürzten Produkteinführungszeiten.
Jetzt gratis downloaden!

Sonderveröffentlichung

- ANZEIGE -

AVL ADAS Validierung: Vielfalt autonomer Fahrszenarien absichern

AVL bietet wegweisende Lösungen für die zeiteffiziente Validierung der zahllosen Szenarien von Level 3 & 4 Funktionen durch die Kombination virtueller und realer Tests plus automatisierter Analyse Tools. Damit kann die Entwicklungszeit für AD-Systeme drastisch gesenkt werden.  Mehr dazu erfahren Sie hier!

- ANZEIGE -

INNOVATIVE LÖSUNGEN FÜR DIE E-DRIVE VALIDIERUNG

Das optimale E-Drive System sollte sowohl klein und leicht als auch kosteneffizient sein. Die Lösung sind flexible Testsysteme, die die Entwicklung von unterschiedlichsten E-Drive Systemen unterstützen.

Mehr dazu erfahren Sie hier!

Bildnachweise