Skip to main content

2009 | OriginalPaper | Buchkapitel

Internet Self-efficacy and Behavior in Integrating the Internet into Instruction: A Study of Vocational High School Teachers in Taiwan

verfasst von : Hsiu-Ling Chen

Erschienen in: Learning in the Synergy of Multiple Disciplines

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The purpose of the study was to explore the relationship between Internet self-efficacy and behavior in integrating the Internet into instruction. Participants in the study were 449 vocational high school teachers in Taiwan. A validation study was conducted with Internet Self-Efficacy Scale (ISES) and Integrating the Internet into Instruction Behavior Scale (IIIBS). The findings revealed that general and communicative Internet self-efficacy might foster behavior in integrating the Internet into instruction. The teachers’ behavior was classified as five aspects: course preparation, teaching activities, learning guidance, assessment, and product sharing. Furthermore, this study employed structural equation model (SEM) to investigate the causal relations among the variables considered in this study. The SEM analysis revealed that teachers with higher Internet self-efficacy showed more Internet integration in their course preparation. In addition, course preparation is a mediating factor between Internet self-efficacy and other four aspects of behavior in integrating the Internet into instruction.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Internet Self-efficacy and Behavior in Integrating the Internet into Instruction: A Study of Vocational High School Teachers in Taiwan
verfasst von
Hsiu-Ling Chen
Copyright-Jahr
2009
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-04636-0_72