Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

19.12.2016 | Original Paper | Ausgabe 3/2017

TechTrends 3/2017

Into the Meta: Research Methods for Moving Beyond Social Media Surfacing

Zeitschrift:
TechTrends > Ausgabe 3/2017
Autoren:
Hannah R. Gerber, Tom Liam Lynch

Abstract

This article examines the role of social media metadata in conducting studies of professional development in social media spaces. It traces the brief history of research surrounding social media spaces, noting the lack of research that drills into social media metadata in research on professional development. Framed through a software studies perspective, this article provides a deeper examination of the historical nuances of metadata and explores two distinct methods to procuring social media metadata for research on social media enhanced professional development: using pre-built tools and calling an API (application programming interface) directly. The article raises important ethical considerations around using social media metadata, and touches briefly upon ideological questions associated with the ways companies collect, store, share, and monetize users’ metadata. To overcome these limitations and biases, the authors propose a mixed methods approach through examining back end metadata, employing front-end surfacing techniques of the social media applications, and engaging in traditional qualitative methods of interviews and focus groups for the richest research.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

TechTrends 3/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für die Mitarbeiter-Partizipation in der Produktentwicklung

Unternehmen haben das Innovationspotenzial der eigenen Mitarbeiter auch außerhalb der F&E-Abteilung erkannt. Viele Initiativen zur Partizipation scheitern in der Praxis jedoch häufig. Lesen Sie hier  - basierend auf einer qualitativ-explorativen Expertenstudie - mehr über die wesentlichen Problemfelder der mitarbeiterzentrierten Produktentwicklung und profitieren Sie von konkreten Handlungsempfehlungen aus der Praxis.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise