Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Introduction and Research Motivation

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Strategy tools are frequently used in organizational strategy activities. Tools like The Boston Consulting Group’s growth-share model, McKinsey’s Strategic Gameboard, Michael Porter’s Five Forces or SWOT analysis have been prominently featured over the years in helping managers with strategic decision-making. Indeed, as reported by the international strategy consulting firm Bain & Co., top executives have ever since used a wide variety of management tools in coping with their every day work. Their relevance for managerial practice is unquestionable. Developed partly by practitioners and in part by academics (sometimes in collaborative endeavors), strategy tools have diffused into practice through business media, management gurus, research articles, consultants or business school curricula.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Introduction and Research Motivation
verfasst von
Dragan Djurić
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-09665-6_1