Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

10.09.2019 | Original Article | Ausgabe 2-4/2019

International Review on Public and Nonprofit Marketing 2-4/2019

Investigating antecedents of social innovation in public sector using a service ecosystem lens

Zeitschrift:
International Review on Public and Nonprofit Marketing > Ausgabe 2-4/2019
Autoren:
Sanjai K. Parahoo, Ahmed A. Al-Nakeeb
Wichtige Hinweise
A correction to this article is available online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s12208-019-00239-x.

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The purpose of the study was to empirically investigate the concept of social innovation in the public sector, viewed through an ecosystem lens. A conceptual model of social innovation was developed and empirically examined using primary data collected from the public sector in the United Arab Emirates (UAE). The findings showed that Organizational and Technological factors acted as key innovation enablers in the ecosystem. These two enablers supported interactions between the institution and (a) its citizens, and (b) its partners, leading to social innovation. Several implications for public sector institutions are discussed, and illustrative descriptions of three interactive online applications in the UAE are described. Since citizens worldwide are willing to play a central role in value co-creation, the findings shed light on how to facilitate and encourage this citizen interaction with public institutions.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2-4/2019

International Review on Public and Nonprofit Marketing 2-4/2019 Zur Ausgabe