Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Investigating the Customers’ Loyalty to Technology-Based Self-Service Coupons

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This paper investigates how various demographic, socioeconomic, psychological characteristics of consumers and situational factors relate to coupon-redemption behavior can predict customers’ coupon’s loyalty when coupon redemption is through a technology-based self-service. The analyses showed that females who are full-time employed, and people who annually earn less than population median income indicate more loyalty to TBSS coupons. Also, the level of coupon’s enjoyment, perceived economic benefit of TBSS coupons, computer self-efficacy skills, and frequency of the redemption of TBSS coupons significantly influence the amount of the coupon loyalty.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Investigating the Customers’ Loyalty to Technology-Based Self-Service Coupons
verfasst von
Ali Besharat
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11797-3_200